6 lépés a könnyebb leszokáshoz

6 lépés a könnyebb leszokáshoz

A dohányzás napjainkban még mindig az egyik legnagyobb kártevő az emberek egészségére (és fogaira!) nézve.

Az American Dental Association hat hasznos tippet fogalmazott meg, melyek segítenek megkönnyíteni a sokak által rettegett leszokást.

  1. Legyen egy konkrét terved – ma már számtalan applikáció áll rendelkezésünkre az eredmények könnyebb nyomonkövetésére
  2. Ne vágj bele egyedül – avasd be a szeretteidet, így ők is tudják, hogy meghoztad a döntést, és tudnak segíteni, amikor szükséged van rá
  3. Kösd le magad – találj egy olyan egészséges szokást, amivel a dohányzás helyett kitöltheted az idődet, pl. edzés
  4. Kerüld a triggereket – ha teheted, kerüld az olyan szituációkat, amelyekben hajlamos lennél rágyújtani (ilyen lehet egyeseknek pl. a kávé- vagy az alkoholfogyasztás)
  5. Ne keress pótmegoldásokat – az e-cigire váltók egyes kutatások szerint 59%-kal kevesebb eséllyel szoktak le végleg mint azok, akik nem kerestek alternatívát
  6. Értékeld az apró sikereket – a leszokás nagyon nehéz, éppen ezért megérdemled, hogy megünnepelj minden olyan órát és napot, amit dohányzás nélkül töltöttél!
Weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy jobb felhasználói élményt nyújthassunk és a böngészés is biztonságos legyen.
Tudj meg többet!